Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за тампони на стабилизиращата щанга

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    И как точно ги нахлузваш без да ги срязваш, след като стоят от вътрешната страна на едни кръгли ограничители.Бертове май се казват.И друго, само триенето ли спира тампона да не излезе от черупките, защото оригиналните са профилирани а ладовите са гладки и имат един чоп отгоре,който на Ладата влиза в съответната дупка на черупката.Излизал ми е тампон с откъснат чоп на ладата.Пробива ли се отвор за този чоп на черупката на алфата.
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #32
      На моята след като пробвах оригинални (издържаха половин година) сложих полеуретанови (издържаха няколко седмици) си купих съвсем обикновени. Като се разхлопаха, понеже щангата има известно износване им подложих по един биелен лагер и ги сложих пак. Стана супер и вече доста време си карам така безпроблемно

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
        И как точно ги нахлузваш без да ги срязваш, след като стоят от вътрешната страна на едни кръгли ограничители.Бертове май се казват.И друго, само триенето ли спира тампона да не излезе от черупките, защото оригиналните са профилирани а ладовите са гладки и имат един чоп отгоре,който на Ладата влиза в съответната дупка на черупката.Излизал ми е тампон с откъснат чоп на ладата.Пробива ли се отвор за този чоп на черупката на алфата.
        Мииии някъде го бях описал как точно се прави!!!
        Потърси си го.....
        Не, че пак ще разбереш де, но ако си заредил "пистолета" майстора щи ги направи!!!


        Ся ако бяхме писали че слагаме от Бентли, сигурно тва щеше да супер яко!
        Но щот са от Лада и струват 1лв. значи са кенеф.....


        Аре мнооо ви са молААА, как може едно парче гума да струва 18лв. или 36лв, както преди време ми бяха обявили в ТиН-кар....... може да са били с титаниевокарбонови нишки!!!
        sigpic
        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
        147 JTDm 140-Малката манекенка
        GT- JTDm 150

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
          И как точно ги нахлузваш без да ги срязваш, след като стоят от вътрешната страна на едни кръгли ограничители.Бертове май се казват.И друго, само триенето ли спира тампона да не излезе от черупките, защото оригиналните са профилирани а ладовите са гладки и имат един чоп отгоре,който на Ладата влиза в съответната дупка на черупката.Излизал ми е тампон с откъснат чоп на ладата.Пробива ли се отвор за този чоп на черупката на алфата.
          Ами понеже сме в БГ аз тези ограничители ги махнах (бертове).Ти позна ,а за да не излиза ладовия тампон от черупката пробих отвор 6мм . Немога да си позная колата сега.Аз всичко това направих без да свалям моста.Като махнах въпросните ограничители, разхлабих болтовете на моста , махнах биалетките и изнизах планките с тампоните.После спокойно на тезгяха ги разкапсоловах.Сега като нямам въпросните ограничители ще наблюдавам внимателно дали щангата ще ходи наляво или надясно.
          Alfa164 T.S 148++ HP
          Alfa156 T.S 144 - коня, ама на хартия.

          Comment


          • #35
            Ми ако имах гараж с канал нямаше да задавам този въпрос.На паркинга не става."Майстора" ще сложи ако трябва и градински маркуч.

            ---------- Post added at 23:52 ---------- Previous post was at 23:46 ----------

            Първоначално публикувано от alfaracer Покажи съобщение
            Ами понеже сме в БГ аз тези ограничители ги махнах (бертове).Ти позна ,а за да не излиза ладовия тампон от черупката пробих отвор 6мм . Немога да си позная колата сега.Аз всичко това направих без да свалям моста.Като махнах въпросните ограничители, разхлабих болтовете на моста , махнах биалетките и изнизах планките с тампоните.После спокойно на тезгяха ги разкапсоловах.Сега като нямам въпросните ограничители ще наблюдавам внимателно дали щангата ще ходи наляво или надясно.
            И аз тъй си помислих че става, ама реках да питам все пак.Всъщност бертовете не могат ли да се сложат от вътрешната страна на тампоните.Така пак няма да ходи ляво на дясно.Едва ли има някакъв конструктивен проблем да се премместят.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
              Ми ако имах гараж с канал нямаше да задавам този въпрос.На паркинга не става."Майстора" ще сложи ако трябва и градински маркуч.

              ---------- Post added at 23:52 ---------- Previous post was at 23:46 ----------



              И аз тъй си помислих че става, ама реках да питам все пак.Всъщност бертовете не могат ли да се сложат от вътрешната страна на тампоните.Така пак няма да ходи ляво на дясно.Едва ли има някакъв конструктивен проблем да се премместят.
              Няма нужда от бертове!
              Тампона от лада има повече материал и като се затегне в скобата няма как да изскочи, скобата се впива доста в тампона!

              Ако държиш на бертове купи си тампони от Москвич, те на вид са като на Алфата но са доста по-дебели и за да се поберат в скобата, трябва да се припилят!
              Тук вече ако си ги правиш ти е ОК, но майстора ще трябва да се по-заиграе повечко!

              А ограничителите може да си ги залепите отново на мястото им! Всъщност аз махам само единия ограничител, като го срязвам на 2-половинки, после си го щраквам на мястото, лепя със секунно лепило и го обивам с изолирбанд. При 147-ците даже са метални и може да си ги капнеш с ЦО......
              sigpic
              Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
              156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
              147 JTDm 140-Малката манекенка
              GT- JTDm 150

              Comment


              • #37
                Имах пред вид двете шайби дето са заварени на стаб.щангата от външната страна на тампоните.Те пречат на ладовите тампони да се нанижат на щангата без да се цепят.Ако се премахнат щангата няма ли да ходи прекалено много наляво-надясно.Щото мислех да ги махна, на струг да ми направят други които да заваря от вътрешното страна на тампоните.Така пак няма да мърдяа прекалено акато се износят тампоните, щото сега шава наряво-надясно с около 3-4 мм.На планката ще пробия дупка за чопа на тампона и няма де да ходи.

                Моите ги сменях преди около 3 месеца и сега като стана студено взе да хлопа.Ако деня е по топъл спира да хлопа.Явно тампони на стаб щанга трябва да се сменят зимата.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • #38
                  Точно за тях и аз говоря!
                  Твойте са пластмасови.
                  Направи си на стругат още по добре ще стане.
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #39
                    Днес взех една щанга втора употреба с фабрични тампони за 20 лв.Ще я сложа на колата, понеже тампоните са стегнати.А с моята смятам да си поиграя на спокойствие и ако измисля нещо "революционно" ще цъкна снимка, да обсъдим евентуално има ли полза от упражнението.Мазата съм я направил на работилница щот ме мързи да прая компоти, и имам всякакви инструменти.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от alfaracer Покажи съобщение
                      Вчера правих упражнението и имам ,какво да кажа.Тампони от лада самара ( 2108 ) нестават ,защото както един колега е обяснил по-назад в темата са с отвор 15мм. Тампони от лада "такси" 2110 са с отвор 18мм и пак нестават , защото моята щанга е 22мм. Като го сцепя за да влезе се отваря процеп на 45 градуса и пак нестава. Но за сметка на това тампони от жигули ( 2101 ) пасват идеално , но има нещо много важно. Оригиналните тампони на 156 са сцепени за да влязат, първоначално и аз подведен от това срязах тампона от жигули (2101) и го сложих така.Но се стоеше добре, затова пробвах без да срязвам тампона.Намазах щангата с грес и нанизах тампона така става перфектно.Та това имах да кажа слагайте тампони от жигули без да ги разрязвате.
                      Ами аз какво казах по-горе, господин състезателю?! Все едно си като вестоносец. ЖИГУЛИ! Самарата и особено 110-ката не са никакви Лади! Самарата е гоуф, а десетката корейски трабант.
                      ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
                      DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

                      ВАЗ 21079 1990 г.

                      Comment


                      • #41
                        Много хубава тема,всяка вечер я чета с интерес.Има толкова интересни предложения,че чак ум да ти зайде! Сетих се дори за "Бай Ганю в Европа"!
                        Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от radiboy Покажи съобщение
                          Много хубава тема,всяка вечер я чета с интерес.Има толкова интересни предложения,че чак ум да ти зайде! Сетих се дори за "Бай Ганю в Европа"!
                          Нещо против имаш БайГаньо ли?!!!
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #43
                            Не бе, той най вероятно си мисли,че сме диви селяни,които се чудят как да спестят някой лев, а той като забие едни ултра "оригинални"тампони от 50-100лв ще кара 200-300 хиляди с тях.
                            Last edited by stu; d.m.y г., 08:23.
                            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                            Comment


                            • #44
                              Не всеки има материална възможност за " оригинални" , няма нищо лошо в алтернативни решения още повече те са безопасни в случая.
                              Той Бай Ганьо ...
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 10:34.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • #45
                                От постовете на колегите (в това число броя и себе си) които са сложили ладови, жигулови и пр. тампони в тази тема или подобните на нея, става ясно, че целта на упражнението е дълготрайност и стабилност след извършване на ремонта, това че е постигнато и с цената на почти безплатни материали в случая.... е по стечение на обстоятелствата дет се вика, артисват едни 40-50-60 лв..... миии берекет версин, остават ви в джоба след приключване на операцията, може да се почерпите, може да ги инвестирате в други начинания, варианти бол. Да питам само "НЕ-Бай-Ганьовците" как им изглеждат другите варианти - "оригинални" ли да слагаме дето се скапват за нула време, "скърцащи" полиуретанови....или да земем да си заръчаме по една нова оргинална щанга с тампони за по няколко стотин лв. може би....? Кой от тези варианти или някой друг ако се сещате изглежда по-смислен за конкретния случай???
                                Вече е ясно, че решението с ладови или жигулови тампони се оказва оптимално, някои колеги споделят личен опит за реализацията за тези, които възнамеряват лично да се заемат с интервенцията....и затова моля ви се запазете за себе си ироничните си коментари, в случая такива са напълно излишни, малко респект поне ако щете...

                                Поздрави от Пловдив,
                                Alfa 156 2,4 JTD '99

                                Comment

                                Working...
                                X